soheilbakhtiari

ادبیات

soheilbakhtiari

ادبیات

گدای پولدار!

شنبه, ۵ دی ۱۳۹۴، ۰۱:۲۸ ب.ظ

سالیان سال در بوشهر گدایی کرده است. شبها را کنار خیابان و اطراف پمپ بنزین ها خوابیده است و شکمش را با لقمه ای غذا که رهگذران به او داده اند سیر کرده است. طی سالیان دراز سکه به سکه هایی که مردم به او داده اند ، جمعا شده است پنجاه و پنج میلیون تومان. می خواسته با این پول ازدواج کند که ماموران وظیفه شناس قانون سر رسیده اند و دستگیرش کرده اند. مطبوعات بوشهر به او لقب " گدای میلیونر " داده اند. چه لقب خنده آوری است این میلیونر!
چقدر مضحک هستند این ماموران معذور و آن قاضی بیکاره ای که حکم کرده گدای بوشهری را برای همیشه از این شهر اخراج کنند!
خیلی جالب است که می بینی در مملکتی مدعی عدالت ، رانت خورها و آقازاده ها و انگلهای اقتصادی روزانه دهها میلیون تومان سود خالص به جیب می زنند و تازه نزد همگان محترم هم هستند. جالب است که با پولهای سرقت شده از مردم در گوشه و کنار دنیا برای خودشان کاخ و بیزنس راه می اندازند و به لقب چهره ها و نخبه های اقتصادی هم مفتخر می شوند. خیلی جالب است که با پولهای مردم فرار می کنند و قوه ی قضائیه و دولت جز چهار تا کلمه ی تهدید آمیز ، که اگر بگیرمت خدا به دادت برسد ، کاری نمی کنند و نمی توانند و نمی خواهند بکنند. ( تازه همان چهار کلمه ی تهدید آمیز را هم برای بستن دهن ملت می گویند )
گدایی شغل ناجوری است ولی نه ناجورتر از گدایی/دزدیِ صدها میلیارد دلاری کمیته ی امداد و بنیاد مستضعفان .
گدایی شغل ناجوری است ولی در جامعه ای که امکانات و ثروت اجتماعی ناجور تقسیم نشده باشد.
گدایی در مقایسه با شغل تمام وقت کسانی که برای چندرغاز سود بیشتر از خدا و پیغمبر مایه می گذارند و با پشتیباتی حکومت جیب مردم را خالی می کنند شغل شریفی است. اگر عدالتی وجود داشته باشد ، گدای بوشهری است که باید آن قاضی را به محاکمه بکشد و بگوید :
پفیوز تو نان ات را با بریدن شلاق و بریدن نان مردم می خوری ، من نان خشکم را توی جوی آب زده ام. تو که از انسانیت اخراجی مرتیکه ...

_مورسو

#شرنامه #تکدی_گری #عدالت_اجتماعی #فقر #آقازاده #اختلاس #کمیته_ی_امداد #نابرابری #بوشهر





  • soheil bakhtiari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی